دانلود فایل های دانشگاهی - تحقیق - پایان نامه - پروژه
دانلود فایل های دانشگاهی -متن کامل- تحقیق - پایان نامه - پروژه - همه رشته ها -فرمت ورد-نمونه رایگان
دانلود فایل های دانشگاهی -متن کامل- تحقیق - پایان نامه - پروژه - همه رشته ها -فرمت ورد-نمونه رایگان
مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………….16
شخصیت…………………………………………………………………………………………………………………………..16
رویکردهای مهم مربوط به شخصیت…………………………………………………………………………………………………..19
عوامل مهم در شکلگیری شخصیت………………………………………………………………………………………………….22
تعاریف سلامت روان………………………………………………………………………………………………………………………..23
نظریههای مربوط به سلامت روانی……………………………………………………………………………………………………..24
خصوصیات افراد دارای سلامت روانی………………………………………………………………………………………………..35
تعریف بهزیستی روانشناختی…………………………………………………………………………………………………………….35
نظریههای مربوط به بهزیستی روانشناختی…………………………………………………………………………………………..36
پیشینه داخلی……………………………………………………………………………………………………………………………………39
پیشینه خارجی………………………………………………………………………………………………………………………………….43
فصل سوم: روش انجام پژوهش
مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………….46
طرح پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………………..46
جامعه آماری……………………………………………………………………………………………………………………………………46
حجم نمونه و شیوه نمونهگیری…………………………………………………………………………………………………………..46
روش جمع آوری دادهها……………………………………………………………………………………………………………………46
روش تجزیه و تحلیل دادهها………………………………………………………………………………………………………………47
ابزار گردآوری دادهها………………………………………………………………………………………………………………………..47
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها
مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………..52
تجزیه و تحلیل توصیفی دادهها………………………………………………………………………………………………………….52
تجزیه و تحلیل استنباطی دادهها………………………………………………………………………………………………………….60
فصل پنجم: نتیجهگیری و پیشنهادها
مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………..80
بحث و نتیجهگیری فرضیههای پژوهش……………………………………………………………………………………………….80
محدودیتهای پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………..83
پیشنهادهای پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………….83
منابع
منابع فارسی…………………………………………………………………………………………………………………………………….85
منابع انگلیسی…………………………………………………………………………………………………………………………………..90
پیوستها…………………………………………………………………………………………………………………………………………92
چکیده انگلیسی……………………………………………………………………………………………………………………………..104
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول (1-4) : توزیع فراوانی نمونه از بابت جنسیت…………………………………………………………………………..52
جدول(2-4) : توریع فراوانی نمونه از بابت تحصیلات………………………………………………………………………….53
جدول (3-4) : شاخصهای آماری متغیرهای مورد بررسی به تفكیك جنسیت…………………………………………55
جدول (4-4) : شاخصهای آماری متغیرهای مورد بررسی به تفكیك تحصیلات……………………………………………………………………………………………………………………………………….56
جدول(5-4):توزیع فراوانی نمونه از بابت بحرانی بودن سلامت روانی به تفكیك جنس……………………………………………………………………………………………………………………………………………..57
جدول(6-4):. توزیع فراوانی نمونه از بابت بحرانی بودن سلامت روانی به تفكیك تحصیلات………………………………………………………………………………………………………………………………………58
جدول (7-4) : توزیع فراوانی نمونه از بابت بیثباتی شخصیت به تفكیك جنس………………………………………………………………………………………………………………………………………………58
جدول(8-4) : توزیع فراوانی نمونه از بابت برونگرایی شخصیت به تفكیك جنس……………………………………………………………………………………………………………………………………………..59
جدول(9-4) : محاسبه شاخصهای متغیر سلامت روانی به تفكیك ویژگی ثبات شخصیتی…………………………………………………………………………………………………………………………………………60
جدول (10-4): آزمون تی دو نمونه ایی مستقل فرضیه اول………………………………………………………………… .61
جدول (11-4): محاسبه شاخصهای متغیر سلامت روانی به تفكیك وبژگیهای شخصیتی درونگرا و برونگرا ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 62
جدول (12-4) : آزمون تی دو نمونهایی مستقل فرضیه دوم ………………………………………………………………… 62
جدول(13-4): محاسبه شاخصهای متغیر بهزیستی روانشناختی به تفكیك ویژگی ثبات شخصیتی…………………………………………………………………………………………………………………………………………63
جدول (14-4) : آزمون تی دو نمونهایی مستقل فرضیه سوم ………………………………………………………………..64
جدول (15-4): محاسبه شاخصهای متغیر بهزیستی روانشناختی به تفكیك وبژگیهای شخصیتی درونگرا و برونگرا ………………………………………………………………………………………………………………………………………..65
جدول (16-4): آزمون تی دو نمونه ایی مستقل فرضیه چهارم………………………………………………………………. 65
جدول (17-4): نتایج فرضیههای فرعی اول تا چهارم……………………………………………………………………………67
جدول (18-4): محاسبه شاخصهای مولفههای سلامت روانی به تفكیك ویژگی ثبات شخصیتی……………….67
جدول (19-4): آزمون تی دو نمونهایی مستقل فرضیه پنجم ………………………………………………………………….68
جدول(20-4): محاسبه شاخصهای مولفههای سلامت روانی به تفكیك ویژگیهای شخصیتی درونگرا و برونگرا…………………………………………………………………………………………………………………………………………..70
جدول (21-4): آزمون تی دو نمونهایی مستقل فرضیه ششم ………………………………………………………………..71
جدول (22-4): ضریب همبستگی بین بیثباتی شخصیتی و سلامت روانی………………………………………………72
جدول (23-4): آزمون قابل اعتماد بودن رگرسیون با متغیر وابسته سلامت روانی……………………………………..73
جدول (24-4): آزمون معنیداری ضرائب رگرسیون با متغیر وابسته سلامت روانی……………………………………73
جدول (25-4): آزمون قابل اعتماد بودن رگرسیون با متغیر وابسته روان شناختی بهزیستی………………………….74
جدول(26-4): جدول شماره 4-26: آزمون قابل اعتماد بودن رگرسیون با متغیر وابسته روان شناختی بهزیستی………………………………………………………………………………………………………………………………………….74
جدول شماره (27-4): آزمون معنیداری ضرائب رگرسیون با متغیر وابسته روانشناختی بهزیستی ……………..75
جدول شماره (28-4):ضریب همبستگی بین برونگرایی شخصیت و سلامت روانی………………………………….76
جدول شماره( 4-29): آزمون قابل اعتماد بودن رگرسیون با متغیر وابسته سلامت روانی……………………………76
جدول شماره (30-4): ضریب همبستگی بین برونگرایی شخصیتی و روانشناختی بهزیستی……………………..77
جدول شماره (31-4): آزمون قابل اعتماد بودن رگرسیون با متغیر وابسته روانشناختی بهزیستی…………………77
جدول شماره(32-4): آزمون معنیداری ضرائب رگرسیون با متغیر وابسته روانشناختی بهزیستی………………..78
فهرست نمودارها
نمودار صفحه
نمودار(1-4): بررسی وضعیت جنسیت……………………………………………………………………………………………….53
نمودار(2-4): بررسی وضعیت تحصیلات……………………………………………………………………………………………54
چکیده
پژوهش حاضر به منظور بررسی رابطه بین ویژگیهای شخصیتی (درونگرایی وبرونگرایی) وبهزیستی روانشناختی با سلامت روان درمعلمان دوره ابتدایی شهر ساری میباشد.روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است.جامعه پژوهش شامل کلیه معلمان دوره ابتدایی شهر ساری که614نفر میباشد. حجم نمونه 234 نفر است که به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند.ابزارهای پژوهش عبارتند از :پرسشنامه شخصیت آیزنک و
نسخه قابل چاپ | ورود نوشته شده توسط فاطمه کرمانی در 1399/08/25 ساعت 01:56:00 ب.ظ . دنبال کردن نظرات این نوشته از طریق RSS 2.0. |